Regnet det bara öser ner...

eller Raindrops Keep Fallin' on My Head om den hette i orginal. Den sjöngs av Siv Malmkvist i versionen som spelades in 1970. Du finner den inte på youtube, men i stället kan du lyssna på "Tunna skivor" här.


Utsikt från köksfönstret

Hur som helst så har dimman lättat. Den har i stället ersatts av ett hällande regn och det är jättetrist ute såväl som inne eftersom man måste ha lyset på inne för att se vad man gör. Jag har i tilägg drabbats av den vanliga allergin vilket gjorde att jag de tre första timmarna vankade runt, nysandes och snorandes. Sen tog allergitabletten och det lättade.

Medan Sivan var ner på byn och träffade en väninna passade jag på att tvätta en maskin. Tvättmaskinen är så gammal och seg att den knappt går runt och det skulle vara kul att veta (kanske inte föresten) vad den egentligen kommer upp i för temperatur. Det är troligen remmen som drar maskinen runt som gjort sitt för när man ska hänga upp tvätten är den i stort fortfarande våt så det droppar om den.


Gammal tvättmaskin. Notera tvättmedlet ovanpå

Sist vi var i Norge så bad jag Sivan om en ny ulltröja då min gamla nu är dryga två år och börjar tappar formen, Jag berättade att den skulle vara XL, men som så många andra så trodde inte ens hon att jag kunde vara "SÅ STOOOOOE" och kom därför hem med en Large. Jag log och tog på mig och såklart passade den inte. Kroppen gick att pressa in, men armarna satt halvvägs upp på underarmen.


Herr E provar tröja och flexar musklerna ;-)

Nu när vi kom tillbaka bytte hon den. XL blev det nu, men tyvärr med nästan samma resultat. En dm fattades på armlngden, även om kroppdelen var mer rätt i storlek. Nytt byte och nu XXL så var den äntligen bra. I alla fall i armarna. Tyvärr så är samhällstrenden att XL är stort, inte på längden utan på bredden. XL betyder extra tjock och såklart XXL som jag har nu blir då extra, extra tjock. Jag vågar knappt tänka på hur en XXXL skulle se ut. Troligen bra på längden den med, men gjord för två, eller tre normalviktiga på bredden. En sorglig utveckling när den normalviktige inte finner kläder som sitter okej.

Kommentarer
Postat av: Pappis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Var glad för stora tröjor,där finns värmen.vad är normalviktig i dag. P.o.k. Hälsa Sivan. P.o.k. På er båda.

2008-11-07 @ 23:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0