Londondimman håller greppet

Sedan två dagar ligger dimman tät här i Norge. Jag får trösta mig med att det enligt Petra är precis samma väder hemma i Västervik.

Vi är nu en tredjedel in i vår jobbarperiod och så här långt har allt gått relativt smärtfritt. Såklart var inte lägenheten klar när vi kom, men det har den nog aldrig varit. Det kanske var städat, men smutstvätten var inte borttagen och man hade inte fyllt på med sängkäder, diskmedel, handdukar och toapapper. Tänk att det ska vara så komplierat att det misslyckas varje gång. Jag har under de nu fyra och ett halvt år jag varit här och som jag i stora delar bott i hybel sällan om någonsin varit med om att man lyckats med detta. Varför det är så svårt? Det kan ingen svara på och man försöker troligen inte heller göra något åt det.

Bifogar en bild från Västervik i söndags (tar en från torsdagen också) så Petra kan se hur det kan se ut.


Grårusk, dimma och regn på torsdagen


Sol. värme och nästan vårväder på söndagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0