Ja, se det snöar....

Det är ju ingen fin jullåt den utan i stället länkar jag över till Let it Snow med Dean Martin som jag misstänker att många inte har en aning om vem han är. Det är lite kult att vara så gammal att man vet om artister som många andra inte har en aning om vilka dom var.

Fredagens snöfall från köksfönstret

Temat förs på banan eftersom gårdagens regn vid femtiden övergick i ett underkylt regn. Sen kom snön och när jag gick till jobbet hade det kommit tio cm blötsnö. "Vår" skidanläggning räknar med att vara igång till den 1 december vilket jag glädjer mig till och ska göra vad jag kan för att ha skidpremiär då.

På jobbet var det totalt kaos när jag kom. Trafikolyckor i räcke och rad som man säger här till land. De som var allvarligast skadade hade redan körts iväg och efter ett par timmar var vi skapligt ikapp igen. Tänk att både Sverige och Norge blir lika överaskade av att snön kommer och att det då dessutom blir halt.

Idag är det fortsatt grått och ett par grader varmt. Det gör att snön sakta smälter bort här, men säkert ligger den kvar om man kommer upp ett femtiotalmeter. Skidspåren ligger där till mångas glädje sedan snart två veckor. Vi håller tummarna för att det fortsatt ska vara så.

Från Västervik får jag rapport om att långfärdsskridskosäsongen börjar, men såklart inte å sjön. Nej, det är bandybanan i Gamleby som dagtid står till Friluftsfrämjandets förfogande. Även om det inte helt är detsamma så är det i alla fall motion som jag ser fram emot när vi kommer hem. Just nu ärdet för skitigt för både löpning och inlines...

God morgon på just dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0