Ut i vår hage

Nu har vi bott i vårt radhus i snart två år. Undet den tiden har sjukhuset och parkförvaltningen varit här en gång. Då klippte de gräset på alla tomter och offentliga ytor. Det var förra sensommaren.

Så döm om min förvåning är det var oväsen utanför tidigare i veckan. När jag tittade ut fick jag se en man som var här med en stor bensintrimmer och körde över allt som han fann vara grönt. Med i svängen gick Sivans två björnbärsbuskar som vi platerat mot husväggen vid grannhuset. Detta för att det var fullt hos oss och i väntan på flytt.

Mannen som var väldigt ambitiös körde sedan över allt åter en gång, nu med gräsklipparen. Inte kunde jag bli arg för det. Jag tycker bara det är synd att man först nu kommer på att man kunde satsa några kronor och minuter underhåll på för övrigt fina radhus som just inte är något underhåll gjort på sedan de byggdes å 60-talet.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0