Smått o gott

JOBBARPERIOD, ett måste, men jag känner hur det kramar orken ur mig. Nattarbete är nog inte så bra även om jag har relativt lätt för det. Det blir väldigt mycket fokus på äta och sova och just inget annat. Lite trist då det är massor som ska göras.

Annars har jag två gädjande skar at berätta. Kanske inte för dig kära läsare, men för mig. Jag har fått åter min kära Canon som man bytt front och minnesbricka i och nu går den som den ska. Fortfarande ser jag inte att det blir bättre bilder fast det är mer än dubbelt så måbga pixlar, men den är i det hela lätthanterligare och något mindre. Den andra stoppas återigen undan för att användas vid behov.


Nyhet nummer två är att Sivan blivit scooterägare. Eller rättare sagt ägare till en vespa Piaggio årsmodell 84 på 200 kubik. En liten röd sak som toppar strax över 100 och som jag hoppas kommer föra henne (och mig om jag är snäll) på ett och annat kvällsäventyr i solsken under sommaren. Priset blev inte så bra som jag hoppats, men det var början var satt mycket rimligt och säkert var p o k så är jag nöjd. Jag hoppas Sivan också är det när den ska hämtas nästa lördag i Västervik. Kanske om jag har tur bjuder hon på en tur under kvällen!



Annars är vädret fortfarande lite trist. Kall nordanvind och en hel massa mol på dagen. Morgonen däremot är strålande vacker, ända till klockan halv tio. Sen sker märkligt nog samma sak på kvällen. Det klarnar upp och ser jättelovande ut till nästa dag.

Packningen går framåt och det är egentligen bara sovrummet och pc-delen som står intakta nu. Jag har heller inte skruvat isär soffan ännu (vilket jag kunnat göra eftersom vi inte har någon tv-bild, se nästa inlägg). Jag kommer ta det sista efter helgen och då får vi leva i kartong de sista två dagarna. Det blir inget problem.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0