Så var det hålet i backen forts.....

Då har det gått snart tre veckor sedan dom var här och mixtrade med brunnen och i tillägg lagade ett hål i backen utanför vårt fönster. Nu på morgonen kom det två lastbilar och svängde upp på framsidan. Det var asfaltsarbetare som skulle laga hålet som stått öppet med en liten reflexkon i ena änden.

Ur bilen strömmar fyra man och med redskapen i högsta hugg väntar dom ivrigt medan den femte backar in lastbilen för att släppa av en hög med asfalt. Så börjar jobbet. Två man rakar ut asfalten, en öserpå med spade och en yngre (för övrigt han som blev tröttast och var tvungen att sätta sig på brunnen och vila) tog kommandot och stod och dirigerade styrkorna (jag tror det var hans jobb för något annat gjorde han inte).

Ja, så mycket mer finns väl inte at säga för denna gång om backe och brunn. Vi bor kvar här i tretton dagar till och det är inte omöjligt att det blir ytterligare historier om detta.

Hinner jag på eftermiddagen ska jag fota backen i övrigt för att visa skicket. Den är en sorglig historia. Det tycker alla bilar!


Kommentarer
Postat av: tuppa

vad gör du annars idag? Det har varit lite tomt på inlägg ett tag. Meramera, säger jag!! Puss o kram

2008-05-16 @ 11:04:33
Postat av: HerrEriksson

Vi flyttar!!! Vi, eller jag är märkligt improduktiv när det gäller packning (som vanligt), men jag är ju flyttpoffs och minns med glädje hur jag slog vad med en kamrat om att jag skulle hinna packa, flytta och komma bra i ordning på ett dygn. Hann jag? Såklart!



Annars har det varit mycket telefon hela veckan med beställningar av el, sophämtning, värme, vatten, tv, telefon osv, osv... Men nu är allt klart. Onsdag ska vi vara på banken för att skriva och våra kajaker och lite annat smått flyttar därefter in på Forellvägen..

2008-05-16 @ 15:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0