Ovän med tekniken

Idag har jag varit nere och ämnat in min nya kamera på reparation. Plötsligt var det så att den inte gick att stänga av. Eller om det var så att den inte gick att knäppa på. Det fanns hur som helst inget liv i den. Såklart trodde jag till en början att det var batteriet som var slut, men efter ett dygns laddning fick jag inse att det inte var så enkelt. Det återstod bara att ta med den ner till Elkjop där den var inköpt. Dom räknar med att behöva två veckor på sig. Om dom klarar det så hinner jag få den innan flytt, annars får vi se om Sivan kan hämta den när hon jobbar här nästa gång.

Tur i oturen har jag en till. Den gamla som jag först tänkte sälja men som fick bli kvar eftersom jag inte skulle få något för den. Dagens bilder är tagna med den och de blir toppenfina. Det enda är att den är lite långsammare än den nya.

Vad som också gått i stycker är min mp-3 spelare. Laddkontakten har gått sönder och eftersom den också används för att ladda spelaren får den nog ses ha gjort sitt. I stället går jag över till Ipod, då Sivan fick en sådan i present för något år sedan. Då kan vi köra samma system på musik, vilket underlättar.

 

Jag var ner och skulle köpa en, men såklart hade de ingen hemma :-(

 


Kommentarer
Postat av: P3

Är det usb-sladden eller porten i spelaren som pajat?

2008-05-13 @ 17:20:48
Postat av: HerrEriksson

Det är porten i spelaren som släppt och åkt in i maskinen. Jag har hämtar tillba den och satt den på plats, men den fungerar tyvärr inte!

2008-05-13 @ 17:22:46
Postat av: P3

okidoki

2008-05-13 @ 17:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0