Man tror man är färdig

Kartongerna håller på att ta slut, säckar och plastpåsar likaså och för all del. Pappåsarna är också slut sedan länge. Det gapar tomt i de flesta garderober och utrymmen och det ser faktiskt ut som vi ska hinna till i kväll.

Jag tänker i alla fall det i mina ljusa stunder

Men så var det då det allra sista. Du vet!

Det som inte hör hemma någonstans, inte får plats i kartongen, eller påsen. Eller det som man inte vet vart det riktigt hör. Det jäkliga är ju att det inte går att slänga eftersom man VET att det är bra att ha, att jag kommer behöva det och dessutom leta mig fördärvad efter sakerna om dom inte packas ned och kommer med.

Dessa saker som ser så få ut när dom ligger spridda, lite här, lite där, blir snabbt både två, tre och fyra kartonger. De fylls dessutom snabbt ett par plastsäckar och några påsar med dessa braatthating. Det blir gärna så mycket som en hel kärrlast med saker som inte hör hemma någonstans Det är där vi befinner oss nu.

Annars (bland det logiska) är det bara köksbord, dator med tllbehör och sängen kvar att vika ihop. Det finns lite grann i kökskåpen som ska ner i en träback inför fredagsflytt, men det går fort.



Igår hade vi vår sista norska grillkväll Vi fick dessutom matgäster i all röra, men det var bara trevligt. Vi har också ätit norsk pizza för sista gången på en tid. Det är inget vi gör så ofta, men det blir någon gång i månaden.



När jag nyss kikade på vilka bilder jag ska ha med så fann jag gårdagens bilder. Det visar sig att man finner mcket märkligt när man letar i gömmorna. Sivan som inte flyttat lika ofta som jag och som dessutom har en liten gnutta mer spariver än jag fann denna rymddräkt i grönt och gult skinn från Malung. Vad som imponerade var att den satt lika bra (minst) som när hon köpte den i tjugoårsåldern. Dock är faktum.... Bestämmer hons sig för att köra Vespa med den på, eller gåpå MC-dagarna i Västervik, då får hon gå själv.



Nej, den kan vi ha rollspel om den "stygga spättan" med hemma i trädgården ;-)

Nu ska den stationära datorn packas ihop. Nätverk och den bärbara behålls till sena kvällen. Den är kontakten utåt och i Västervik kommer det troligen dröja ett tag innan vi får igång en ny uppkoppling. Dessutom verkar grannarna vara datakunniga och har låst sina nätverk...

Till vidare.... God middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0