Julskinka, hemlagade popcorn och kaffe

Kvällen närmar sig och snart är Sivan hemma från jobbet. Det har blivit väldigt lite gjort idag, mest på grund av snuva/allergi där nästan all tig går åt till att torka snor. Nu har jag legat ett par timmar på soffan och surfat vilket var bra för snuva, men gjorde mig helt tät i näsan i stället. Dock bättre det då det inte ger mer skav!

Norsk tv ligger av en eller annan anledning nere i kväll. Kanske är det som hos lillasyster? någon har bränt norska flaggan eller varit öppet kritisk (det var inte jag i alla fall) och så har censuren slagot till. Tidigare kopplade jag datorn till tv:n och såg nyheterna. Kanske vi också ser en film sen, vi får se.

I frysen fann vi för ett litet tag sedan den sista julskinkan. Den tog jag upp för tining i går och nu ligger den i ugnen och bakas upp till 73 grader. Det är något som jag verkligen ser fram emot. Den görs färdig i kväll och så blir det julskinka på smörgås i morgon bitti. Gott, gott!



Just nu ligger jag på soffan och skriver. Brevid mig har jag en kopp kaffe och en skål hemgjorda popcorn. Det är gott, men det blir alltför sällan av att ta fram maskinen. I kväll blev det dock av. Nu släcker jag ner för kvällen.



God natt du läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0