Jag har badat i fjorden

I går var vi ute och premiärpaddlade. Det var trist väder, men framåt lunch lättade det lite, så jag packade mat, spritkök, kaffe, filtar och lite godis och så for vi iväg. Vi han bara ut till det stället vi tänkte lägga i på så hade den lilla solstrimma nästan försvunnit.

Vi hade ca en timmes paddling till en liten fin udde där vi varit förut. Här hade vi tänkt laga lunch och ligga och slappa lite. Väl där så sklulle jag kliva ur kajaken men är så olycklig att min paddel (som jag har som stöd) glider iväg samtidigt som en våg tippar kajaken. Eftersom jag sitter högt på kanten har jag ignen chans utan glider ner i vattnet. Kallt, kallt, kallt men jag överlevde.

Maten lagades snabbt i ordning och då kom regnet. Det är andra gången på rad som vi sitter på samma udde och ska äta då det kommer regn. Det var som tur vara bara ett litet lätt duggregn.Hur som helst så var maten god och vi packade därefter ihop för att åka hemåt.

Själv hade jag inget ombyte och höll på at bli ganska kall.Shortsen var inte mycket att göra åt, medan tröjan däremot åkte av till förmån för Sivans fleecetröja. De som känner oss kan ju ana hur jag såg ut i den tröjan! Liten är bara förnamnet! Varm blev jag dock och hem kom vi. Vi hade gjort årets första både paddeltur och dopp i ett. Härligt!



Bilderna ser lite märkliga ut då jag tydligen varit på någon inställning på kameran. Lovar bättring!

Kommentarer
Postat av: Fru G.

HAHA! Du ramlade i!!! HAHA! Det är alltså inne bara jag som stupar!

2008-05-12 @ 11:53:08
Postat av: HerrEriksson

Det kan hända den bästa :-)

2008-05-12 @ 20:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0