I stillhet går dagen

Det senaste dygnet har inte mycket skett. Avslutad nattvecka gjorde att jag sov halva dagen igår. Vi var på byn och köpte återigen ett halsband åt katten. Undrar hur och vad han gör då dom försvinner hela tiden. Vi var på juvelbutiken och så skulle jag gå och klippa mig. Jag har inte gjort det på två månader så jag såg förfärlig ut. Det besöket blev dock uppskjutet till idag eftersom det var lång kö där.

Idag har vi åkt inlines, varit hos den kurdiske frisören, sutttit i trädgården på vanliga småstolar (eftersom våra trädgårdsmöbler är sålda) och ätit lunch. Jag har varit på jobbet och pratat framtid och Sivan sliter med ett examensarbete som ska vara inne i morgon (stackaren).

Just nu väntar jag på att kvällsmaten ska bli klar. Det blir lasagne, något vi inte äter så ofta. Det märks att vi närmar oss flytt. Det blir alltmer tomt i frysen och hemska tanke... Tänk om vi behöver gå och handla norsk mat :-)

Det kommer återigen larmrapporter om den snuskiga kötthanteringen här till lands. Så inte får det mig att jubla vid tanken på att handla här och dessutom behöva äta detsamma.

Nu är det mat och sedan ska jag sova en timme eller två. Det blir skönt det.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Fru G.

Juveleraren..... Spännande.....

2008-05-07 @ 10:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0