Här händer det spännande saker hela tiden

Inte nog med att dom har fixat och donat på framsidan. I går morse vaknade Sivan och jag tidigt av oväsen på baksidan. När vi så småningom stod upp visade det sig att det var ett par män (som åkte i en stor lastbil) som höll på att plocka ner baracken som tillfälligt (ca 10 år tror Sivan) använts i väntan på att det skulle ordna sig med lokaler på annat vis.

Det vi vaknade av var när det tog ner takpannorna och Sivan ropade åt mig att komma och titta. Hos skrattade och sade att hon ALDRIG i hela sitt liv sett någon gå så sakta. Jag kom och tittade ochd det var sant. Det är inte så att vi försöker göra en historia bättre, utan mannen som gick med stuprännan under armen förflyttade sig långsammare än vad jag någonsin sett någon göra. Han såg ut som om han dopat sig med Nozinan eller något annat starkt lungnande, alternativt något narkosmedel.

När dom tagit ner barackens två takrännor tog dom sin lastbil och åkte iväg. Då var det mitt på förmiddagen. När dom sen, mitt på eftermiddagen kom tillbaka gav dom sig på själva byggnaden. Vår nyfikenhet var väckt och då och då tittade vi ut för att se vad som skedde där ute...

Det var ingenting som skedde! På nästan tre timmar fick dom bort fyra (4!!!) plankor ur den nedre raden innan dom gav upp och åkte igen. Idag kom dom inte förrän efter lunch. Då gick dom lös med sågen mitt på väggen. Stygg som jag är så fångade jag dom på bild. Mannen som håller stegen på den första bilden var den som gick så sakta. Nu växlade han mellan att hjälpa kollegan med att hålla i stegen och att vila (när han blev sliten tror jag),

Sen hann dom inget mer och nu när jag gick för at uppdatera mig så har dom åkt för dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0