En bil som ingen annan är lik

Då jag först kom till Norge och fick se min första likbil trodde jag det var ett skämt. Men det var det inte.

Här till lands har vad jag har sett och tror ALLA likbilar ett kors på taket. Hur det går om man är muslim, eller av någon annan religion, det vet jag inte, men jag antar att man i så fall får ombesörja sin egen (nja, kanske inte sin egen då) förflyttning från (som det är jag ser det) sjukhus till begravningsbyrå och därifrån vidare till begravningsplats.


Skick och seder kan vara vitt olika, trots att de geografiska avstånden inte är långa.



Nu är det dags att väcka min levnadskamrat

//Ciao

Kommentarer
Postat av: Fru G.

Men hur crazy ser inte det ut med bilar med små kors på taket? Det har ju direkt motsatt effekt på mig, jag blir ju full i skratt & tycker att det ser urlöjligt ut. Meeeen det vore väl annorlunda om man var uppväxt med det.... Ha en bra dag! Kram!

2008-05-01 @ 12:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0