Elektroniskt överflöd!

Inför flytt och städ så letar vi i lådor och finner de mest märkliga och onödiga ting. Framför allt finner vi ett otroligt överflöd på elektroiska ting som kanske borde ha sålts, eller givits bort långt tidigare (det kanske inte ens borde ha blivit köpt?). Jag samlade ihop och lade det jag fann på spisen för ett kort. Vad efteråt kom på och som saknas på bild är två digitalkameror, en videokamera, en mp-3 spelare, ska vi sen räkna in det resterande så borde två tc-apparater varit med 4 datorer (två bärbara och två stationära) en dvd, en parabolbox, en scanner och två skrivare, möjligens tre om jag har laserskrivaren står kvar i någon gömma.Sivan har på det ett par bortslarvade usb-minnen som ligger på ett eller annat ställle.



Så är det idag att leva i den materialistaka världen. Man säger att "man kan ingenting ta med sig när man går", men i detta samlande så verkar det inte som man lever efter detta. Jag tror inte heller att vi är unika. Räkna vad DU har hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0