Påsk och en massa olyckor

Idag har helikoptern landat minst tre gånger här för att lämna av folk. Den gör bara det när det allvarlJgt sjuka, eller möjligen vid svårt skadade traumapatienter. Den har också till uppgift att frakta ner skadade från fjället.

Idag misstänker jag att det återigen är skidolyckor som kommer. Påsk, sol, turister och vackert väder. Detta i kombination med jobbarhelg upplever jag inte som speciellt lyckat för egen del. Kalla mig gärna lat, men desto mindre det är att göra på mitt jobb, desto bättre har ju folk det. Dvs, inta patienter = alla friska!

I morgon börjar återresorna hemmåt från fjället. Det, norska dåliga, smala och slingrande vägar och långa irriterande, ofta stilastående köer och stora SUV-bilar och mycket testosteron är inte heller en bra kombination, . Tyvärr jobbar jag även då och lär väl återigen få en helikopter strax utanför trädgården.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0