Onsdag i Norge

Det är grått ute, inte kallt, inte varmt och idag händer ingenting.

Väntan.

Jag är sjuk. Hostar och har lite feber. Nu gör inte det så mycket för jag kommer utan tvekan vara i bra skick till nästa vecka då vi ska till Sverige för att åka skidor. Det är den årliga påskferien som äger rum. Man sade på nyheterna i morse att inte sedan mitten på 1900-talet har varit påsk så här tidigt. Nästa gång det sker blir år 2200. Dvs, jag missar den med största sannolikhet.


Åter till ämnet. Familjen, dvs föräldrar och syskon med barn träffas för att åka skidor och umgås under påskveckan var år. Det är en skön tillställning där det inte finns något tvång, utan den som vill och kan är välkommen. Kan man inte hela veckan stannar man så länge man har lust eller tid. Det passar mig perfekt då jag trivs bäst med att vara hemifrån ett par tre dagar, oavsett var jag hamnar.


Påsklov innebär för er som inte vet, sol, skidåkning, lite öl och avslappning. Därför kan vi bara önska oss solsken och varmt. För det är inte helt detsamma om det är grått och trist. Fast det är klart, snön blir ju bättre med molnighet och kyla. Å andra sidan så har ju vi "norrbaggar" fått vår fina skidåkning för flera  månader sedan. Så det blir nog i alla fall en önskan om sol och värme.


Nu har det för vår del kört ihop sig lite. Vi har åter funnit ett hus som dessvärre är visning på i nästa vecka, påsklovsveckan. Om vi ska åka dit eller inte beror på vad besiktningsprotokollet säger. Vi har nu varit med så pass länge att vi vet vad vi ska titta efter och ungefär vilka frågor som ska ställas innan vi packar och åker de nämre 75 milen. Vi vet också på ett ungefär vad de olika sakerna kostar som ska åtgärdas på ett gammalt hus. Dränering, avfuktning, dålig grund, dåligt tegel, fukt i källare, gamla takpannor, ruttet innertak, läckande takplåtar/takpapp osv. Det tycks återkommande på alla hus.


Om det nu är så att vi ska åka så vet jag inte helt hur vi organiserar. Troligen blir det 75 mil österut för att kika på hus, sova en timme eller två och sedan lika långt norrut. Vi får nog höra vad familjen tycker om att vi kommer mitt i natten.  Läser ni det här så.... jag ringer när jag vet mer! En sak är säker dock, vi kommer, max ett dygn senare!

Fram till dess får tiden gå. jag kommer nog på något att göra. Kanske jag ska se en film.

På återhörande

Kommentarer
Postat av: P3

tjo.När ni åker hemöver, ni åker inte förbi oss då va? Eller Hedemora? Kramkram

2008-03-13 @ 11:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0