Mattillsynet slaktar norskt kött



Det är den stora nyheten i Norge idag både i aviser och på radio.

Folk riskerar att bli allvarligt sjuka på grund av ett par bakterier som inte är helt ovanliga. Ja, jag säger då det! Under de tre år jag har varit här har det varit ständiga larm om dålig hygien, dålig köttkvalitét, bakterier och akuta matförgiftningar. Ja , till och med ett antal dödsfall för två år sedan.

Så detta är inget nytt för mig. Det räckte att första gången jag var in i en butik, kika på köttet som låg där, för att jag skulle bestämma mig. Inget norskt kött i detta hus, på min tallrik! Kebaberna ska vi berätta om en annan gång.

Man undrar hur det ser ut med köttet i det gamla fosterlandet?

Jag vill nog inte veta utan mer fortsatt leva i tron att det är så mycket bättre där!

Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0