Finskt gotteribrännvin, Minttu

Grannen är på tur till hemlandet. Dom ska precis som oss flytta och det till hemlandet. Nu är dom sedan snart en vecka där och söker jobb och vi önskar dom såklart lycka till.

När vi pratade om hur det går för dom här om dagen kom vi på att vi kunde be dom köpa med lite utflyktsbrännvin. Den finska mintlikören på 40% är otroligt god. Inte bara som liten appretiff utan med kaffe, the, choklad, som snaps, ja jag tror den är god till allt. Föresten, jag ska prova att baka rulltårta på den. Det måste vara kalasgott. Återkommer med resutatet.

Jag kan rekommendera en mugg med rykande het choklad med ett par två, tre centimeter Minttu i en kväll då ni är ute på tur. Gärna det sista man gör innan man kryper in i tältet. Det värmer gott.

I vinter har vi varit fega och inte tältat en enda gång och därmed har det inte heller blivit någon snaps. Nu börjar paddelsäsongen efter påsk och därmed börjar säsongen också för Minttu. Jag längtar redan


Vi säger Kippis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0