En fika i Brandbu

Brandbu låter som om det har en koppling till den lilla elstationen som brann på morgonen. Så är det dock inte utan det är en liten, liten ort som ligger ca 7 mil bort. Sivan som just idag hade ett möte där skulle vara på plats klockan 10 och jag som gillar att vara tillsammans med henne följde således med.

Det är aldrig svårt att få tiden att gå eftersom jag gillar att gå i butiker. Nu gjorde jag så att det blev en tur till det lite större Gran som har ett par köpcentran. Jag fann ett par snygga skidbyxor, men eftersom jag redan har tre par så stod jag över denna gång. Jag fann också snowboards till bra priser. Det börjar bli bristvara här då nästan ingen är intresserad av att köra. En av butikerna här hos oss sålde ut alla sina resterade för 300 NOK styck. Där fanns en god del av märket Burton som tydligen är det bättre.


Så småningom återvänder jag till Brandbu och fann fram till Bohus möbelaffär. Här fyndade jag en fotölj i skinn som var nersatt till halva priset. När jag sedan kunde pruta ytterligare 500 NOK så var min dag räddad. Det fick betala frakten hem hit så småningom. Nu var det bara att vänta på att Sivan skulle bli klar så hon fick fälla det slutliga godkännandet av mitt fynd.

Medan jag väntade den sista timmen satt jag på COOP med pensionärerna. Dom åt billig soppa till lunch, jag fikade kaffe med skink och ostsmörgås. Kul att sitta samman  och lyssna på vad som rörde sig i huvudena deras i genom samtalen.



Fotöljen då? Jo Sivan godkände och tyckte den var jättefin. Bild kommer när den anländer!

Nu blev jag trött av allt skrivande och går och lägger mig....

NattiNatti
/HerrEriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0