Så fick vi kalhygge på tomten

Idag har vi målat. Vardagsrummet är i stort sett färdigt, undantaget lister i golv och tak. De ska vitmålas och kommer läggas på i morgon om det finns tid för det. Bilder kommer när det blivit klart. I kväll har vi just avslutat och satt oss ner efter att ha kört in möblerna från hallen till vardagsrummet.

Dagen har för övrigt flygit iväg. VI hittade en trädgårdshandel som hade ett makalöst utbud. Så det blev stora plånboken och en hel del både mer men även annat än tänkt. Hur som helst så var både Sivan och jag nöjda när vi åkte därifrån. Vi har bestämt att hålla trädgården i blått, vitt och rött för att inte rota ihop alltför många färget. Vi får se hur länge vi lyckas,


Diverse nyinköpta blommor

Efter lunch tog Sivan sågen och begav sig upp i den vildvuxna skogen som växte upp mot vägen. Jag hade ju glesat ut tidigare, men vi hade bestämt att vi skulle ta det sista och kapa helt. Så sagt och gjort, tallar, enar cypresser och annat sågades ner i höjd med marken. Vi inser att vi aldrig kommer kunna gräva upp dessa stubbar så de får stå mellan framtida blommor tills de ruttnar.

Vi hade tänkt plantera Tuija där, men nu är jag lite inne på att sätta ett plank på 175 cm mot vägen. Dels för att förhindra insyn, men också för att ta bort lite av ljuden från bilar och motorcyklar som ibland kör ganska friskt. Vi ska fundera på saken. Det verkar lite jobbigt att söka bygglov i början på sommaren. Jag har en känsla av att jag då inte kan njuta planket förrän nästa sommar. Så kanske en snabbväxande häck är bättre? Hur som helst så blev det väldigt ljust och fint när buskarna/träden försvann.


Från gatan i mars, massor av förvuxna barrträd och buskar



Sivan har gjort ett fantastiskt jobb med sågen



Sen fortsatte hon med krattan och sopborste.

Bifogar ett par bilder då och nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0