Kvällskvitter för gamla

I dag har vi återigen gjort staden. De thar handlats färg och penslar, en klappstol och ett par av den gamla sortens solstolar. Vi har varit på Mio och tittat på soffa å fåtölj och hos matrialmännen och kikat på trädgårdsmöbler. Sen blev det ÖB och en tur på systembolaget. Därefter Arbetsförmedlingen och lite annat smått och gott innan vi var så hungriga att vi var tvugna att ta oss varsin hamburgare.

Egentligen ville jag åka för att titta lite mer på en bil vi såg, men det räckte inte tiden till. I stället åkte vi hem och skruvade lister och satte upp den nya postlådan vi köpt på Karlssons. Den gamla höll knappt ihop, även fast jag försökt skruva den så gott det gick.

Listerna hamnade på plats och nu håller min sambo och kärlekskamrat på och möblerar. Vi är inte helt på det klara med hur det ska se ut, men i morgon vet vi lite mer. Jag räknar nämligen med att sova på saken och då jag vaknar så har det säkert fallit på plats.

Så till rubriken. Vädret var inget vidare idag men eftersom jag FICK en så fin mchjälm av Sivan så var vi nästan tvugna att åka ut en tur. Hon skjutsade mig och det gick hur bra som helst. Man skulle kunna tro att hon inte gjort annat än haft mig därbakpå. Nu vet vi att hon kan köra mig ner i hamnen för att sedan skjutsa mig hem efter en öl, eller ett par. Fast det är klart.... jag tror nog jag måste ordna mig ett eget mc-körkort då jag tror det skulle bli kostsamt att bli ertappad med en övningskörning utan tillstånd, eller ännu värre, själv. Jag ska kolla vad det kan kosta.

Hur som helst så visste vi att det var allsång i stadsparken i kväll. Det är det lite då och då (måndagar). Ett trevligt arrangemang, även om det inte är för vår åldersgrupp direkt. Där satt gamlingarna (de flesta) på parkbänk och sjöng de gamla klassikerna. För vår del räckte det med en och en halv sång, men vi har i alla fall varit där. Något sådant tror jag aldrig Sivan varit på tidigare, i alla fall inte då det varit gratis.


Kvällskvitter



Sivan skjutsar runt mig i stan

God natt...

Kommentarer
Postat av: anna

Ha det så bra på semestern! Jag är riktigt nyfiken på erat nya hem men får väl ta mig neråt så småning om och kika...



Nej men satt i inte på första bänk och gungade armkrok till Kostervalsen?!:D



Ha det så bra!

2008-06-24 @ 11:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0