Fredag och kväll

Idag har det regnat rejält på eftermiddagen. Det var skönt eftersom vår gräsmatta är helt brun. Det är lite skönt här i området. Det verkar som man lever med ett naturligt förhållande till sina gräsmattor. Dom är bruna både här och där och det är ytterst få som vattnar. Man väntar i stället stilla på regn och då blir det ju grönt igen.

Ökentorka på framsidan

Regnet omöjliggjorde för Sivan att måla utomhus. Hon hade köpt färg och sett fram emot att få måla boden gul och fin, men efter dryga halva så kom störtskuren och hon fick avbryta. Nu är hon varken slö eller lat så hon gick in och efter en stund började hon måla lite lister som vi hade liggande. Därefter tog hon elementet i vardagsrummet som nu blev vitt och fint.

Halvmålat uthus


Flotta persiennsnören, med vitt element och snygga golvlister

Själv ägnade jag eftermiddagen åt att byta snören i alla persienner. Det tog sin tid, även om det gick otroligt smidigt och enkelt. Nu är det återigen vita snören mot vita fönster, i stället för bruna och svarta. Sen var det ett plus till. Persiennerna går numera att dra ända upp. På båda sidorna dessutom...

Byte av snören på sovrummet

Sivan har nu tagit bilen för att åka och handla och jag ska börja packa till morgondagen. Det är en diger lista på saker som ska med och så får Sivan dubbelkolla så inget är glömt. Vi brukar nämligen alltid glömma något viktigt såsom maten. Är det inte maten så är det brännaren att koka på och har vi fått med den så är vi oftast utan tändstickor. Fast det är klart.... vi har varit ute massor av gånger och faktiskt kommit ihåg alllting. Vi har heller varken glömt bort , eller slarvat bort varandra! Nog så bra bara det.

Till er som läser önskar vi en riktigt fin helg

HerrErikkson & Sivan

Kommentarer
Postat av: Siv dä

Önskar Er en god tur i morgon!

2008-06-27 @ 22:07:05
Postat av: Petra

Hoppas ni har det bra ute på sjön! Jag hoppas att det inte regnar på er och att ni inte glömde maten hemma! Nu ska jag ut och lägga mig på balkongen och lapa sol, imorgon börjar jag jobba igen! Men å andra sidan är det bara en månad tills vi planerar att resa ner till er. Det går fort va?? Krmakram

2008-06-29 @ 11:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0