Uefa skämmer ut sig

Den som följt med i dagstidningarna den gångna veckan har säkert med fövåning (eller inte) noterat ordväxlingen mellan UEFA och hemburgerkedjan Max i Borås. Under veckan har turerna varit många, men går i korthet ut på att McDonalds som är huvudsponsor av U21-EM inte accepterar andra aktörer på samma marknad utan därför kräver att Max håller sina hamburgerrestauranger stängda under den tid som turneringen pågår.

Max i sin tur vägrar, men har ändå försökt kompromissa genom att acceptera fyra timmars stängning de dagar det är match mot att man i stället kan använda två mobila kök. Detta vägrar McDonalds och UEFA. Dom är heller inte villiga att förhandla utan vidhåller det ursprungliga kravet att Max ska hållas helt  och hållet stängt.

Så läser jag med stigande förvåning i BoråsTidning  att organisationschef för U21-EM, Karl-Erik Nillson är riktigt besviken på Max. Han menar på fullaste allvar enligt tidningen, att Max inte visar någon som helst sammarbetsvilja och att det helt och hållet är deras fel att Borås nu tappar turneringen.

Det är nämligen så att Max som  lät göra en omröstning i oberoende GT fick 94 % av läsarna som menade att dom skulle stå på sig och inte låta ett amerikanskt, multinationellt företag styra marknaden.  När dom nu står på sig så drar Svenska Fotbollförbundet tillbaka turneringen och letar efter ny plats att spela på.

Själv  hoppas jag såklart att vi lärt oss något av detta och att samma sak kommer upprepa sig igen och igen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0