Kvällsrapport till Norge

Så har den första dagen på den sista semesterveckan gått. Det har varit okej väder med blandat moln och sol. Inte jättevarmt (utom när solen varit framme såklart) och heller inte jättekallt. Det har varit en slappardag med lite läsning och lite småplock inne.

Slapp i solsken

Jag har för sista gången i år (tror jag) oljat trägolvet på altan. Jag har tagit hela dagan på mig för att lasta upp en hög med bilder (det tar fortfarande minst tio minuter per bild) vilket gör att jag går en hel del upp och ner Senare på på eftermiddagen stack jag iväg på en löprunda. Det blev ca 6 km, vilket var precis lagom och faktiskt rätt så skönt. Det var fullt solsken och riktigt varmt och gott. Två svampplockare var allt jag träffade på

Så var det dags för kvällsmaten och därefter gick jag till garaget för att måla plankorna. Tre sidor är klara och den andra sidan tar jag direkt efter frukost. Då har vi gjort en tredjedel och får nog anses ha bidragit med vår del av lasset. I alla fall för denna omgång.

Grundmålat en gång

Vädret är utlovat växlande och blir det varmt far jag till havet, annars blir det bok och vilstol i trädgården. Norge verkar ha ytterligare en dag med dåligt väder om man ska tro nyheterna, men då sover man ju gott...

Så intill vidare fungerar allt här. Önskar dig en god vakt och en bra natt min Sivan....
Vi ses snart!



Iblan




Kommentarer
Postat av: Sivan

Fy fillern så fint du har det i sol og varme i vakre Væstervik. Og flink er du også! Men jeg undres om du er kalsongpelle........Savner deg og gleder meg til at du kommer hit til Hønefoss! Husk og samle vann til kaffe, do og vask! Kyss på deg!

2008-07-22 @ 00:22:23
Postat av: Sivan

Men du, skulle plankene males hvite??? Var det ikke rødt?

2008-07-22 @ 04:09:03
Postat av: HerrEriksson

Grundfärg kallas det ;o



Nu är första omgången klar och jag hinner börja på en ny i morgon bitti. Kanske jag hinner den med...

2008-07-22 @ 10:57:38
URL: http://nicopia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0