Sverige-Norge 2-0

Igår var det som för dom flesta i landet fint väder. Det var till och med alldeles väldigt varmt här hemma, men eftersom vi hade bestämt att vi skulle ta ett ryck med boden och altanen blev det ändå så att vi avstod sjön. Nu spelade det ingen roll alls då jag framåt kvällen var både röd och brun efter i stort sett hela dagen i solen. Boden är nu i stort sett klar, det är bara den sidan som vetter mot grannen kvar, och den räknar Sivan med att ta i nästa vecka om det är tomt där då.

Nymålad och blänkande fin bod

Medan Sivan målade skrapade jag färg och skurade alger på altanen. Sen är jag också matfixaren j huset vilket innebär att hon har möjlighet att gå till dukat bord både lunch och middag. Middagen bestod förresten av pressad potatis (den har säkert något fint franskt namn) och grillad kyckling med tomat. Till det hade vi ett par kalla såser som vi fick över från ett tidigare tillfälle.

När jag frågade Sivan vad hon ville göra till kvällen så blev svaret revanch i golf. Först sade jag nej tack, men när jag sedan tänkte efter så kom jag på att varför inte. Var det vad hon ville så. Dessutom hade dom pratat om dåligt väder i helgen och då är det ju inte speciellt kul att spela golf. Så sagt och gjort. Sivan gjorde en kanonomgång, men räckte inte ända fram då jag var lite jämnare än henne. Men jag ser att jag kommer få akta mig.

Sivan fokuserar på bollen för revanch

Då det blev vin till maten fick vi ta cyklarna och då bestämde vi att vi skulle ta en öl nere i hamnen. Sagt och gjort.... Vi fick leta en stund innan det blev ett bord ledigt då klockan var lite över åtta (tydligen den tid ALLA äter här i Västervik). Det blev en öl på Räken och så gick vi vidare. Tvärs över gatan hamnade vi då Räken inte hade något på menyn som passade oss. Det var stora rätter och vi ville bara ha en liten retare eftersom vi hade ätit ett par timmar innan.

Kafé Sahara med goda libanesiska smårätter


Vi fann då att det fanns libanesiska smårätter för 30 kr styck där vi satt och beställde raskt in ett antal sådana. En öl senare var vi både mätta och otörstiga och kunde nöjda bege oss hemåt. Då var klockan bortemot halv tio, tio.

Solnedgång över Gamlebyviken på hemvägen

Nu är nu och strax ska vi bege oss ner på stan med vespan. Det är loppis på stan den första lördagen i månaden. Spännande då det verkar som at det är en stor grej här i Västervik. Den förra loppisen var vi i Norge. Sen är det något evenemang i stadsparken som vi stannar till vid på hemvägen. Mer om det senare tänker jag.

Kommentarer
Postat av: Petra

Spela er inte trötta redan nu i juli! I agusti vill vi nog spela en match och sen en öl plus mat i hamnen! Jag längtar bara mer och mer ner till er. kramkram

2008-07-05 @ 15:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0