Tre Kronor af Stockholm

Idag läste jag i tidningen att det gamla skeppet Tre Kronor af Stockholm kommit på besök till Västervik. Det kom igår och ska segla i morgon igen och eftersom att sannolikheten är liten att jag får med mig när dom far så åkte jag i stället ner till centrum för att få en bild på skeppet. Du kan läsa mer om det här.





Jag stoppade också för att äta lunch, men medans jag satt där så skingrades alla moln och det blev knallblå himmel. I stället för att handla som jag tänkt så skyndade jag mig hem för att lätta på klädseln. Underkläder, ja det kan jag väl köpa vilken dag som helst.

Föresten, appropå ingenting, vet du, att i Norge går inte herrarna i kalsonger. Nej dom går i truser!! Ha ha ha. DET får en att tänka en eller annan tanke om norrmän :-)
Intogs på Café Sahara i form av klyftpotatis, lövbiff och tzatziki

Jag kom på när jag satt på restaurangen att man i Väservik beslutat att trubadurer för så mycket oväsen att dom inte får spela ute efter klockan 22. Det har fått till följd att trubaduren slutar (jag har inte hört någon av dom vara högljudd) och restaurangen väljer i stället att gå över till inspelad musik från högtalare på väggen. Betydligt högre och alltför ofta den klassiska, trista musik som hela tiden spelas på våra komersiella radiostationer. Ett märkligt beslut må jag säga.

HA! Nu fuhngerar uppladdningen av bilder igen. Däremot tycks telefonen vara död, men det gör inget eftersom jag inte vill prata med någon (som vanligt).

Kommentarer
Postat av: Sivan

Jeg vil hjem. Det skjer så mye spennende i Vestervik!!!Flott seilskip, god mat, fint vær osv osv. Og du, slutt med å gjøre narr av nordmenn og deres undertøy. Kalsonger høres helt teit ut!

2008-07-22 @ 23:27:37
Postat av: Fru G.

Jag vet! I våra butiker säljer vi Björn Borg kalsonger som norrmännen är som galna i! Meeeen de kommer alltid & frågar efter truser.... Jag fnissar barnsligt varje gång. För att få det ännu lite skojigare brukar jag fråga:-Är dem till dig? Då norrmannen svarar jag, fnissar jag ännu lite till. Vuxna karlar går som har på sig truser... Fniss....

2008-07-23 @ 09:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0