Inomhusarbete

Det var grått idag med och därför valde vi att fortsätta med det vi påbörjade igår. Dvs allmän upprustning och målning av hallen. Sivan hade börjat igår men misströstade då tapeten släppte från underlaget på samma sätt som när vi tapetserade. Återigen förklarade jag att det skulle gå tillbaka och återigen blev hon så less att hon packade ihop färg, roll och penslar. Återigen torkade tapeten fast på underlaget :-)

Sivan målar längst in under trappen

När det sedan hade torkat och såg så ljust och fint ut var hon glad igen. Så idag körde hon igång tidigt och har nu grundat den nedre hallen. Vi får se vad hon gör med den övre. Sen har boden gjorts färdigt och själv har jag gått över bänkskivorna i köket. Med en tapetserarkviv och målarskrapa fick jag till slut bort all linolja som satt fast på bänken. Det var så tjockt att det var närmare två mm som jag skrapade bort innan jag var nere vid den trärena bänkskivan. Nu är dom oljade med parafinolja och jag sitter här i trettio minuter medan det suger in. Därefter blir det kvällsmat.

Linolja i massor


Oljat och fint. Ska torkas av efter 30 minuter

Solen tittade fram på lunchen och då vi skulle ner på stan för att köpa kattmat tog vi såklart vespan. Det var varmt och gott och vädret höll sig ända tills vi skulle hem. Då kom regnet. Vi hade regnjackor med oss och dom klarade sig bra, men benen och kroppen för övrigt var helt genomsura. Dessutom gick det inte att köra fortare än 50 då det regnade in i ögonen så det inte gick att se ett endaste dugg. Så lärdomen av det är att INTE köra vespa när det regnar. Regnet varade ca en timme och sen var solen framme igen. Det är lite grått i horisonten nu, men för övrigt fint med bra värme.

Jag skulle i förrgår ta en bild på hästar på en av Gräsnös ängar. Hästarna blev inte så mycket med men bilden blev läcker i alla fall så jag lägger upp den här ändå..

Hästar bakom ormbunke

Nu tar jag strax kväller.... Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0