En späckad helg (om vi vill)

Fredag och jag har fått tag i två biljetter till Gränsö Galore. Det är ett evenemang som utspelar sig vid Gränsö slott genom hela sommaren. Olika artister kommer och spelar och underhåller för ett par timmar. Just i kväll är nog den kvällen jag allra helst ville gå då det ärdet bästa artistuppbådet enligt mig.

Det bjuds på musik av Jacob Hellman, Magnus Carlsson (från (Whipping Willows), Sigge Hill m fl. Programvärdar är Svante Grundberg & swingband.

Biljetter till fredgskonserten

Konserten hålls på slottets utegräsplaner och jag har fått för mig att det är en lite mer intim spelning åt caféet till. Det lär finnas gott om yta att ta med en filt och lite god mat för den som vill. Den som inte kör kan t om få ett glas vin. Det blir nog Sivan det.Jag återkommer såklart med bilder och redogörelse om hur det var.

Sivan vinkar till folket från slottet

Lördag är det två saker som fångat mitt intresse. Det ena är en gameldags marknad som hålls i Mörtfors.
Det lär vara en massa knallar och som grädden på moset serveras helstekt vildsvin. Det låter gott och kan nog vara något för ett par nyfikna nyinflyttade. För jag måste ju erkänna att jag inte ens vet var Mörtfors ligger.

Det andra som sker är Västerviksträffen. Det är en träff för ägare till volvobilar med självkar tävling för den finaste volvon. Både Sivan och jag är lite glada i att TITTA på gamla bilar, inte att äga och det verkar som ett okej nöje då träffen hålls i på andra sidan stan, dvs vespa-avstånd. Inser just att det inte är ofta bilen tas ut numera.

Söndagen, ja det är fullt med aktiviteter då med. Marknader, utställningar och olika typer av "dagar" typ Rågödagen osv. Det får bli vädret som styr. Två saker som borde gjorts men som inte hunnits med är en tur till någon av stadens två golfbanor och en resa till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld. Vi får se vad som prioriteras.

För den som är nyfiken på vad som sker här kan jag rekommendera någon av dessa länkar

Evenemang

Turistinformation

Nog med reklam för Västervik. Nu ska jag ut då solen tittat fram...

Ciao

UPDATE: Jag får inte till länken till Mörtfors, men sidan finns på www.mortfors.se för den som är nyfiken och intresserad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0