På sportaffären idag

gick jag som vanligt runt och kikade efter fynd. Jag gör alltid det, men då jag idag har det mesta, eller till och med dubbla uppsättningar av många saker, är det alltför sällan jag finner något. Ännu mindre på salg som det heter här.

Hur som helst så var min käresta nere och skulle köpa en tantbrynja i undervåningen i det lilla köpcentrat. Då just det är en butik som har väldigt lite att erbjuda mig, även om jag tycker om att gå i de flesta slags butiker, valde jag att vänta på sportbutiken på övervåningen. Jag gick länge och strosade och fastnade på friluftsavdelningen där jag hamnade i ett intressant samtal om olika sorters brännare, kök och gaslampor. Nu är ju detta något som jag just har två av, men skravla som lite som tidsfördriv och i väntan går ju alltid an.

Eftersom jag inte fann något att köpa så gick jag ut och då fick jag syn på det genom skyltfönstret. Handbollar och fotbollar. Dom som känner mig vet att jag avskyr fotboll. Nästan lika mycket att utöva som att se på. Vad som däremot hände var att (nu ska jag försöka mig på ett svårt ord) någon associationsbana förde tanken till basketboll och det i sin tur till att min dotter fick en sådan när hon var liten. En jättefin boll som inte är alltför sliten. Den tanken ledde till att jag ville ha en korg till basket. Jag hade tur och dom hade en gammal i järn bakpå lagret som dom fann efter mycket letande. 300 NOK fick jag den för. Ett fynd!



Nu tror du kära läsare att gubben blivit tokig och ska börja med streetbasket när han närmar sig de 50. Jag säger lugn! Bara lugn. Det är inte min tanke överhuvutaget. I stället har jag en sambo och käresta som verkligen har barnasinnet kvar och det är för mig en fröjd att både höra och se när hon leker med barnen ute i närområdet.

Vi har ett par grannar som har ett par väldigt härliga och ordentliga barn (grannarna är för övrigt ett par toppengrannar dom med). Fulla av aktivitet och glädje. Det är här jag ska ha boll och korg. Siv och grannflickorna kommer med största sannolikhet ha jättekul med denna och lika kul kommer jag ha där jag sitter i min solstol och tittar på.




Fast det är klart. Frågar dom så ställer jag väl upp. Trots åldern. Jag är ju en snäll en...

Hei vaan

Kommentarer
Postat av: HonHeltEnkelt

Hej min vän.

Jag kan inte förklara det, men jag blev alldeles rörd nu när jag såg din sida. Jag kände hur mycket jag ibland saknar dig och hur trygg jag känner mig runt dig, även om det är sällan.

Jag vill ge dig en stor kram, för jag vill ha en av dig.

Underbar sida. Älskar att livet leker för dig. Ta hand om din kära.

/V

2008-02-28 @ 17:29:10
Postat av: HerrEriksson

Tack V.

Du är så snäll. Kul att du tittade in föresten. Jag tror jag bosätter mig här i stället för på en massa andra ställen.

2008-02-28 @ 17:57:11
Postat av: Lotta

Gud vad härligt att se att fler och fler bloggar. :)

Jag vet att jag är kass på att skriva. Men man kan alltid bättra sig.

Allt gott min vän!

2008-02-28 @ 20:51:45
URL: http://litnas.webblogg.se
Postat av: HerrEriksson

Kass på att skriva? Du! Du som är så ordrik och med en fantastisk förmåga att både yttrycka och formulera dig.

Kul att du hittade hit :-)

2008-02-28 @ 21:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0