Torsdagstur i Västervik

Eftersom jag inte hade bil bestämde jag mig för att göra den sedvanliga torsdagsturen med antikrundan. Eftersom många av dom fortfarande sliter med förkylning (mindre bilar att förflytta sig med) hade vi bestämt att göra rundan hemmavid. Vi skulle göra Gertrudsvik och runt sjön Maren. Stig hade hämtat ut kartor och medan vi gick så kikade vi på vilka planer Holliday Club har för området. Det är gallrat i skogen och nu kunde vi se via karta, men också där det var uppmärkt var husen ska byggas.

För mig verkar det helt otroligt att någon kan tänka sig att bygga hus med bara ett par hundra meter till fängelset. Det är upplyst dygnet runt där och du kommer alltid se murarna och taggtråden. Ingen vidare utsikt om du frågar mig. Vad som däremot blir spännande är gollfbanan som är planerad runt sjön. Det ska bli en artonhåls pay and playbana vilket jag ser fram emot. Jag hoppas bara det blir av.

Efter den turen kom vi fram till att rundan var lite kort så vi bestämde oss för att gå upp till vindskyddet vid sjön Gagnaren där vi tog den obligatoriska grillningen. Därefter tog vi en rask tur tillbaka till Gertrudsvik och avslutade vid den spännande gamla kyrkogården. Här stod vi och tittade på gravarna och funderade på de olika livsödena.


Mitt i skogen. Ett stenbrott från sekelskiftet



Vid scoutstugan hittade vi detta monument med massor av sittplatser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0