Nyårspromenad

Så kom jag äntligen ut en tur. Som jag berättade igår så har jag inte varit ute på mer än en vecka undantaget de 100 meter jag har till jobbet. Detta har i huvudsak berott på tre saker. Den första är att jag nästan uteslutande jobbat nätter och därmed sovit till långt fram på eftermiddagen. Det andra är att jag sedan lång tid tillbaka är så trött på denna stad så jag inte ens orkar se den.

Den tredje orsaken är kylan. Det har inte snöat på ett par veckor, men varit konstant kallt och lite fuktigt. Kylan har byggt upp och de sista dygnen har temperatueren gått under - 10 strecket. Snöbristen gør att det blir extra kallt.

Hur som helst så hade jag lovat Sivan att vi skulle gått på byn idag, men så blev det inte. Klockan rann iväg och plötsligt var den gott över lunchtid och därmed valde vi att gå den sedvanliga rundan över Tandbergmoen. Det var kallt som tusan och efter de fyra kilometrarna var det gott att komma hem och in igen. Vi var riktigt stelfrusna eftersom det dessutom blåste på slutet. Temperaturen uppskattade vi till ca 15 - grader.


Blåljus på Tandbergmoen, Hønefoss, Buskerud


Frost på en tallgren nyårsafton 2008


Sol och många kallgrader

Kommentarer
Postat av: Bubbe

Otroligt vackra bilder! Finns nog inga vackrare naturfoton än de på ett vinterlandskap!



God fortsättning på er!

//Bubbe

2009-01-01 @ 19:02:25
URL: http://glimakra.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0