Nu är snart maten klart

Jag städade igår bland mina recept som ligger på mailen. Ja, jag gör ofta så att när jag sitter på   t ex jobbet och hittar ett eller annat som verkar gott skriver jag ner det och sänder till mig själv. Likaså när jag hittar något på nätet.

Detta recept var något så enkelt som tagliatelle med helstekt fläskfilé, marinerad med olivolja, honung, vitlök och chili (jag steker den nästan alltid hel med köttermometern i ugnen). Till det blir det hemmagjord pesto som är så oändligt mycket godare än den köpta. Dessutom tar det bara fem minuter att göra den.


Pestoingredienser

Receptet lyder som följer:

0.5 dl olivolja
1-2 vitlöksklyftor
50 g pinjenötter
50 g parmesan
en knippa persilja
salt och pappar

Mixa till en slät och fin pesto



Färdig och väntar på resten av maten

Kommentarer
Postat av: Petra

er dag ser trevlig ut. Nästa gång jag kommer vill jag ha pesto. Kan man beställa nu? kramkram

2008-12-10 @ 18:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0