Ingenting

Sådan har egentligen dagen varit. Jag stod upp tidigt för atåka med grabbarna till Gamleby och måndagsturen på långfärdsskridskor. Det blev bara åtta km för sedan körde jag sönder en skridsko. Det var inget allvarligt (förutom den förfärliga vurpan jag gjorde) utan bara en bindning som släppte. Med ett skruvbyte nu i kväll så är saken fixad och klar till nästa gång.

Väl hemma så ringde jag upp vårdcentralen (vilket jag skjutit framför mig i ca ett år) och blev återuppringd efter tre minuter. Tid fanns och jag skulle få komma två timmar senare. Nu blev det bråttom eftersom jag hade tänkt pröva mig på löprundan idag. Jag har nämligen upplevt mig som väldigt trött och seg i det sista och flåsar som en astmasjuk vid minsta ansträgning. Nu tog jag pulsmätaren på för att se om det var sant eller om jag bara upplevde det hela.

Det blev ett mellanting. Jag var trött och sliten och flåsade, men var inte så mycket långsammare än jag trodde. Inte heller var pulsen så mycket högre. Väl hemma fick jag snabba mig med lunch innan jag for iväg till vårdcentralen (jag tror dom kallar det hälsocentral här). Allt gick bra och jag överlevde trots att det var läkarbesök. Ja, ni som känner mig vet att jag inte har någon tilltro till läkare, även om en eller annan lyckas gissa rätt någon gång ibland. Detta var nog en läkare som relativt ofta gissar rätt tror jag.

Därefter har jag slagit ihjäl dagen med lite småfix. Mat, justering av badrumsdörr, skruvat lite och fixat med bilen inför mordondagens besiktning. Sedan hag jag suttit länge i telefon med en syster (jag har så många att jag måste räkna dom ibland för att komma ihåg antalet). Nu återstår ett par mail innan det är kväll och godnatt.

Vi får höras i morgon

Ciao


Trasig skridsko med vurpa som följd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0