Helljus på, helljus av

Idag har jag varit i mitt gamla hemlän, Sörmland. Det var en dagstur och när kvällen kom vände jag näsan söderut och åkte hemåt. Vädret var trist. Mörkt, vått och bitvis dimmigt. Trafiken var måttlig vilket gjorde att färden gick på mindre än två timmar vilket var skönt. Därmed över till helljusreflektionen jag ägnade mig åt under resan.

Jag konstaterar att många bilförare är otroligt dåliga på att använda sitt helljus. Man kan sitta och åka, mil efter mil i mörker med bara halvljus på. Andra förare (inte alls ovanligt) tycks slå på sitt helljus när dom kommer ut på stora vägen och sen får det gå. Hela vägen och utan en tanke kör man med sitt helljus (kanske till och med extraljus) oavsett det kommer mötande eller ej.

Den sista kategorin är nästan värst. Det är vad vi kan kalla den snygge. Det är han som tycker han har världens snyggaste bil och då speciellt med dimljusen påslagna. Är han dessutom en kategori tvåa som i tillägg kör med konstant helljus så ser man absolut inte ett dugg när man möter honom.. I alla fall inte mer än hans snygga dimljus och flotta bil.

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack för en bra dag,skönt att det gick bra för dig att lämna Petra och att komma hem,Hällsa sivan så gott Å ha det.Vi hörs .

2008-12-05 @ 22:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0