Uppehåll och kväll

Desmo och jag fann igår ett getingbo i ett av barrträden i slänten ut mot gatan. Det tog en stund att lokalisera det, men så småningom förstod jag att det var inne bland grenarna dom byggt sitt bo. Dom ska få till hösten på sig innan både trädet och boet kommer försvinna.

Desmo den nyfikna katten lyckades såklart reta getingarna så han blev stucken trots att dom egentligen inte var speciellt argsinta av sig. Han for hur som helst iväg med en väldig fart och körde sedan huvuvet i backen som hundar brukar göra.

Inte lärde han sig något av det. Idag har han gjort flera svängar på sväng förbi boet. Om han blivit stycken ännu, det vet jag inte, men nyfiken är han på surrandet.

Desmo kikar i getingboet

Det var nästan så solen bröt igenom vid femtiden och Sivan och jag drog därför på oss våra inlines för att ta en tur. Det blev en halvtimme i full fart och sen var vi ordentligt svettiga. Vi belönade oss efteråt med hemlagad pizza med rödvin. Nu åskar det och det är därför strax dax att dra ur sladden till datorn. I morgon har dom lovat regn och bliur det så ska jag ta ett kort på alt vatten som står här utanför....

Sivan sitter förnöjd på trapppen, efteråt

Till dess, ha det!

Kommentarer
Postat av: Siv dä

Så fint Ni får det. Belöning för allt slit. Kram!!

2008-08-08 @ 11:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0