Uppehåll i regnandet

Så passade vi på att göra staden igen eftersom våra ungdomar hade åkt hemåt och vi fick ta den tid vi ville på oss i butikerna. Det blev en hel det provande av kläder och så tittade vi på massor av saker. Jag fortsatte mitt letande efter Jamie Oliver´s stekpanna, men fann ingen idag heller. Jag får nog sätta mitt hopp till Norge i nästa vecka.

Vad vi däremot fann på stan var Storbandslandslaget. Ett gäng härliga grabbar som spelade storbandsjazz så det gungade på Fiskartorget. Att det kom en liten, liten regnskur just då var det ingen som brydde sig om. Det är väldigt stilla i Västervik nu jämfört med för två veckor sedan. Det finns lite turister, främst holländare och tyskar, men även några få svenskar. Vi som är kvar uppskattade i alla fall musiken och stod kvar i regnet.

Storbandslandslaget spelar gladjazz

Efter det åkte vi en tur genom gator vi inte färdats på tidigare. Vi fann då en Röda Korset Kupan där vi stannade. Som vanligt i Kupan fann vi ingenting. Det är märkligt att Röda Korset har så svårt att få till detta med återvinning och bruktgrejor. Lite kul blev det i alla fall när en man kom in och ropade. Han undrade om ägaren till den röda bilen som stod mitt i gatan befann sig i butiken. Såklart han gjorde eftersom ägaren var jag. Återigen hade jag glömt dra i handbroms och parkerat utan växel i. Då backen inte var så brant utan bara lätt sluttande så tog den nog sin makliga tid på sig medan den baklänges rullade ut i Esplanaden. Det var nog heller ingen risk att någon skulle bli skadad. Så fort gick det nämligen inte.

En borttappad bil återfunnen mitt på Esplanaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0