Svamptider

Dagens latta joggingtur i skogen gav, om inget annat upptækten att det fanns en god del svamp och då ar det framst kantareller jag tittar efter. åde har och dar utefter stigen fanns det små sota kantareller som vaxte. Jag gissar att redan på sonmdag ar dom borta eftersom folk då åter har tid att stanna och plocka. Idag ar det bara Ringerike Maraton som galler.

Tyvarr så ater varken Sivan eller jag svamp, men det ar en god anledning att gå på tur i skogen. Att bara strosa omkring och forsoka knacka koden for var svampen vaxer just i år. Det ska bli spannande att se om vi kan finna flotta svampskogar nar vi kommer hem.



Kommentarer
Postat av: Astronauten

Hej! Jag söker modeller till ett projektarbete. Det är givetvis gratis. Är du intresserad?



Kika in på min blogg!

2008-08-16 @ 03:16:25
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Petra

Annars kan man plocka fina kantareller och frysa ner så äter nog dotter och svärson med glädje upp dem. Kram

2008-08-18 @ 09:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0