Lite nya blommor

Jag lade för dryga veckan sedan ut annons på den stora hög med plattor jag hade på baksidan. Varifrån dom kommer, det kan jag bara gissa, men det var nog ett 70-tal plattor av modell dansk sjösten i storlek 50*50. Nu har jag äntligen fått napp och på lördag förmiddag ska det komma en man och hämta hela packen.

Det ska bli härligt eftersom vi då kan göra färdigt i trädgården för denna säsong (tror vi i alla fall). Det har visat sig att det i Norge är ett betydligt större och billigare utval på roser än här i Västervik. Det beror säkert på att när man i Norge har rea så ska sakerna iväg och det innebär allt som oftast ett pris på minus 50% till en början. Sen blir det ofta  ytterligare minus 50% på det priset. Sedan fortsätter det så tills allt som går att sälja är sålt.


Goldstern i knopp


Samma ros utslagen

Vad vi fann nu var ett par gula rosor. Jag har en tid gått och kikat efter sådana som vi ska ha vid planket (det vita) mot grannen och nu fann vi ett par mörkt gula. Bara plattorna är borta så ska vi sätta dom i jorden och så är det klart. I alla fall fram till dess att jag har funderat färdigt på en fast monterad grill och att bygga ut trädäcket.

Lägger också här upp en skrytbild på vår katt som blivit så väldigt duktig att gå i koppel.


Desmo på tur i Uddevallas köpcenter Torp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0