Besök i nya bostaden

I söndags kom min dotter med käresta på besök. Dom har inte varit i Västervik tidigare och därför skulle det såklart bli extra kul att visa dom vår nya hemstad. Nu ville det sig inte helt. I måndags när dom kom så var det lite sol, emn ganska snart kom monsunregnen och det lite kyliga vädret igen. Sedan har det bara fortsatt så i tre dagar nu. Idag var det en stunds uppehåll och vi bestämde oss för att ta oss ner på stan.

Innan desstog vi oss ut på Gränsö för att visa slottet och det vackra ekhagarna. Jag måste väl erkänna att de somriga och gröna ekhagarna inte helt var desamma idag då det var grått och regnade. Det finns just nu ingenting som påminner om sommar. Regnet ska visst fortsätta veckan ut och i nästa vecka är det jobb igen. Trist och tråkigt eftersom vi inte fått en enda baddag som faktiskt varit njutbar eftersom det fortfarande var ca 18 grader i vattnet när vår semester var slut.

Nu ska vi väl inte helt hänga oss upp i det då sommaren i övrigt varit underbar. Det har varit massor av aktiviteter och kul arbete här hemma så vi kan nog inte vara missnöjda. Bara lite, lite besvikna.

Dottern åker hemåt i morgon. Det är såklart trist, men det är ju samtidigt så som det ska vara. Banen blir stora och har sitt liv. Jag behöver ju bara gå till mig själv för att se hur jag trivs att sova borta. Nej tack! Jag har alltid helst åkt hem för att sova.

I stället önskar jag dom välkomna tillbaka, när helst dom vill.

Kommentarer
Postat av: Siv dä

Roligt för Dig att ha Petra på besök men synd att vädret varit dåligt.- Idag är ju i alla fall utlovat en "mellandag" så vi hoppas att Ni får tillfälle att se stan från den ljusa sidan.

Ha en bra dag och hälsningar till alla.

2008-08-06 @ 10:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0