Spismannen del 3

Idag klockan halv fyra skulle det ske. Spismannen, han som inte mindes att han varit här efter tre dagar, skulle komma igen. Det var dags för runda två och han skulle nu byte elementet och så prova att skifta tätning runt själva luckan. Vi tänker att det säkert är allt vi kommer kunna få ut, men är nog nöjde om det blir ordnat inför flytt. I tillägg är spisen snart två år så vi förlänger överlevnaden på den rejält (hoppas vi).

Nu blev det inte som tänkt. Han skulle komma halv fyra efter avtal med Sivan. När klockan var strax över så fick jag uppenbarelsen . Du anar säkert.. den sort av uppenbarelser som gör att man bara vet saker utan något speciellt skäl.

Nu visste jag att han inte skulle dyka upp och det berättade jag för Sivan. Hon som är (som tur är) betydligt mer optimistisk än jag sade att det skulle han visst göra. Klockan gick och vad tror ni hände? Ingenting såklart!

Självklart dök han inte upp. Han ringde inte heller och nu går vi mot del 4. Undrar just om han minns att han skulle varit här när Sivan ringer nästa gång. Ursäkta mig kära läsare, men tillåt mig vara skeptisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0