En gammal rebell

Jag sitter och kikar efter braatthasaker på blocket samtidigt som jag lyssnar på radio. Det är för stunden Rix Fm som går och här spelades vad som tydligen var nytt marerial. Magnus Uggla och jag gissar att låten hette 24 timmar. Jag tänker inte ta reda på mer och inte heller lägga upp länk här.

Det är sällan man hör sådan skit på radion som detta. I och för sig så är det numera samma sak varje år då Uggla släpper låtar. Samma refräng, samma innehåll och samma taffliga texter med grötrim som skulle få en 7-åring att att ställa si i skamvrån efteråt.

För dryga veckan sedan så läste jag en blogg som kapade Uggla totalt för hans sätt att slå på de som redan ligger i underläge. Bloggaren menade att det blev billiga poänger när han ironiserar kroppsbyggare, övervakande pappor, ensamma grabbar på krogen, desperata kvinnor och män på väg in i medelåldern och andra kändisar som han menar "horar" för att få vara i rampljuset. Jag kan bara instämma. Ge på något viktigt i stället, något som betyder något.

Jag undrar var samhällskritikern och revolten tog vägen. Lyssar men på Moder Svea så finner man en annan sida av Uggla. Går vi sedan tillbaka till hans första låtar (här tyvärr bara med hans röst) så undrar man vad som händer när man blir äldre.

Kanske han skulle lyssna på denna länk själv. Då skulle det vara kul att veta vad han tänker. Eller som någon annan skrev...

Undrar vad Ugga 1975 skulle tyckt om Uggla 2008?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0