Dragkamp

Så har vi äntligen kommit över Jo Nesbøs senaste bok, Snømannen. Till slut kom den in på bibblan och det passade gott eftersom Sivan nu har läst alla dom andra.  Vi har väntat över ett år på at den skulle komma som pocket, men eftersom den fortfarande tydligen säljer bra så händer det inget där.

image320

Eftersom Sivan är en långsam läsare och jag en snabb (dvs jag fuskar som tusan och hon läser varenda ord) så kommer hon inte hinna mer än färdigt innan låneperioden är över. Det innebär att så fort hon är på jobbet, eller lägger ifrån sig boken en stund så är jag där och nappar den.

Så kan det ibland se ut så här att jag jobbar innemed maten, medan hon sitter i solen och läser. Men jag tröstar mig med att hon plockar undan efteråt och du kära läsare, du kan väl gissar vad jag gör då.

image321

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0